Sunday, May 25, 2008

Basmi rasuah dengan merasuah?

IKLIM politik negara ketika ini sedang diserabuti isu hangat mengenai kemungkinan berlakunya lompat-melompat di kalangan ahli-ahli parti politik. Ketika ini pun masih lagi kuat kedengaran pemimpin-pemimpin parti pembangkang menyasarkan matlamat pembentukan kerajaan dalam masa terdekat dengan dakwaan kononnya akan berlaku 'penghijrahan' besar-besaran ahli-ahli parlimen kerajaan kepada pembangkang.


Apa yang lebih menggemparkan, apabila seorang Ahli Parlimen Barisan Nasional Kota Belud mendedahkan bahawa beliau telah ditawarkan habuan yang sangat besar oleh sebuah parti pembangkang hingga dikatakan cukup untuknya "hidup senang-lenang sehingga tiga generasi".


Persoalannya mengapakah perlunya timbul polemik lompat-melompat parti ini setelah rakyat sudahpun membuat keputusan mutlak dalam pilihan raya lalu? Apakah barisan kepemimpinan politik hari ini sudah hilang kewarasan hingga sanggup menafikan kepentingan dan hak rakyat yang sudah memilih mereka demi memuaskan gelodak nafsu? Atau apakah kerakusan untuk berkuasa telah mencairkan akal-budi seseorang hingga sanggup menghalalkan perbuatan merasuah yang dikutuk agama?

0 comments:

Post a Comment

Komen lah sebelum anda di komen kan hehehe...

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger template dari 'Ultimatum' Di Ubahsuai 80% Oleh Jimmy 2008-2010

BALIK KE ATAS